This Is Why We Can't Have Nice Things

by Get Set Go

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $7 USD  or more

     

1.
03:09
2.
3.
4.
5.
6.
03:00
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
03:34
15.
16.
17.
18.
19.
03:02
20.
21.
22.
23.
01:30
24.
25.
26.
27.
28.
29.
03:17
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
03:33
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.

about

This album was recorded in Mike TV's home studio in Austin, TX.

credits

released September 22, 2017

Written, performed, produced, recorded, mixed, & mastered by Mike TV.

license

all rights reserved

tags

about

Get Set Go Austin, Texas

contact / help

Contact Get Set Go

Streaming and
Download help

Report this album or account

Track Name: Happiness
I'm skipping out on everything
I'm just gonna stay
Holed up in my bedroom now
Each and every day
I don't know what's wrong
But I know I don't feel right
Maybe tomorrow
But I can't go out tonight.

I'm turning off my telephone
I don't wanna talk
I'm taking off all my clothes
Except maybe my socks
I'm gonna stay in bed
Until I feel much better
I don't think I'm coming out
I don't think I'll ever feel
(chorus)
Right again
I think that I need
Some happiness please
Right again
I know that I need
Some happiness please.
Some happiness would do me right.

I don't know what time it is
The shades have all been drawn
And if I feel hunger pains
I just wait until they're gone
I think that I will sleep
I've been sleeping through the day
I'll sleep until I can say that I feel


Written By: Mike TV
Track Name: One Hundred Thousand
I've got too many songs
that I don't know how to play
If you give me fifteen minutes
I will play them anyway
Some will make you laugh
And some will make you cry
But none will make me money
But I tell you that's alright
Because I like to sing a brand new tune.
There's nothing better I could do.
And when I go
And when I'm gone
I will leave a hundred thousand songs
For you.

I gotta write a song but I don't know what to say
So I'm gonna write some words sing 'em anyway
Some will make you cringe
Some will make you puke
But none will make me money
I'm telling you it's true
that I like to sing a brand new tune.

scooby dooby

Written By: Mike TV
Track Name: Bound To Break
She's so sick of trying, she don't wanna try no more
She's done with silly boys and all the ways they try to score
Love is for the fools and idiots who think they're sure.

Sure the sex is fun but he was hoping she would stay
She's got a three day turnaround and then she's on her way
He's not saying let's get married but can't they simply date?

And that's why they're wont to say
Oh that we're bound to break
underneath the weight
Of all the loneliness.

The last time she was "in love", oh, was back in middle school
Ever since those days she's followed just one basic rule
You gotta live defensively, or you'll find yourself made the fool

He's been with thirteens girls this year, a fact that makes him proud
But he's never gone a month with one, he's never been allowed
To call a girl his girlfriend, and that just gets him down.


Written By: Mike TV
Track Name: Getting Dumber
As I get older, I get dumber
I think I'm gonna hide away this summer
I'm afraid to say anything to anyone
How did I get so effing dumb?

I don't know much of anything
And the more I read, it seems to me
The less I know, there's no certainty
The more I learn the less I know.

I wish I knew
Everything like you.
I guess I'm dumb
I'm just so dumb.
I'm just so dumb.

The deeper I dig the more it seems
That there's layer upon layer of complexity
Nothing's simple as it seems to be
But maybe that's just how it appears to me.

I wish I knew
Everything like you.

I don't want to be a dick
But I just want to say
Please believe anything you want
Just don't believe it all over me.


Written By: Mike TV
Track Name: Easy Fix
Sometimes when I look around
I feel very weak.
There's so many poor about, so many on the street.
But fortunately, there's a fix, and you can use it too
It's called prescription drugs, they'll get you through.

And when I hear that children have died
By the hand of some madman
And the world transforms into a place
I don't understand
Well, fortunately, there's a fix, and you can use it too
It's called alcohol, it'll get you through.

It's an easy world, if you got an easy fix
All you need's an easy fix.

And when I'm low and feeling down
And no one is around
And I feel like almost everyday, I'm just losing ground
Well, fortunately, there's a fix, and you can use it too
It's called crack cocaine, it'll fuck you up.

And when I consider all the rampant avarice
All the good that could be done, but instead we're getting rich
Well fortunately, there's a fix, and you can use it all
It's called heroin, it'll take control .

It's an easy world, if you got an easy fix
All you need's an easy fix.
Track Name: Let's Make Thunder
Oh, my lover, let's make thunder
Let us shake the firmament
Let's steal away,
and then in every way
Let us move the earth until we both are spent.

Oh, my lover, let's discover
New and never traveled lands
Let us hide away
And let us never say
What we've done or where we both have been.

Oh, you are so beautiful to me.
You're beautiful, my darling.

Oh, my sweetness, let's get undressed
Let us use our hands and mouths
Oh, come on, my love
The stars they shine above
And this song I sing, I'm singing for you now.

Oh, my heart is full to bursting
Thirsting for your sweetest kiss
And if I don't see
Some sort sweet relief
My body's gonna claim your perfect lips.


Written By: Mike TV
Track Name: Fuck Christmas
It's motherfucking Christmas time.
And I don't have a fucking dime.
It doesn't matter anyhow
'Cause I've been feeling plenty down.
I'm blue
So what can I do?

It's fucking Christmas time again
Will this season never end?
Every time I turnaround
Christmas comes bearing down
My god.
Make it stop.

I'm so tired of Christmas
Fuck Christmas
Fuck Christmas
Fuck Christmas time

I'm sick of all the Christmas cheer
That permeates this time of year
And I'm sick of Christmas songs
I don't want to sing along
I'm done
I'm through

Written By: Mike TV
Track Name: The Revolution's Over & They Won
We don't wanna get dressed
We don't wanna go out
We don't wanna get up
We don't wanna get down
We don't want to do it
We can't get through it
Oh no.

We don't wanna be right
We don't wanna look good
We don't wanna work hard
Or do what we should
We don't wanna speak out
We don't wanna be heard
Oh no.

We've done it all before
A thousand times or more
A thousands, oh, we have beat our heads against the wall.

We've done it all before
So tell us, if you're sure
Just why we need to keep on, keep on, keep on keeping on.

So we're taking back our lives
We hope that you don't mind....

We don't wanna lifestyle
We don't wanna career
We don't wanna turn heads.
We don't wanna bend ears.
We just wanna turn down.
We just wanna drop out.
Uh-huh.

(ring out)
We don't wanna be friends
We don't wanna play nice
We don't wanna hold hands
We don't wanna do right.
We just want to be left alone.
We just want to be left alone.

Written By: Mike TV
Track Name: Don't Poke The Bear
I just don't understand
The way you operate
I just can't comprehend
The things you do
The things you say

And every time we're good
You gotta poke the bear
I swear, I don't know why
You always gotta poke the bear.
Don't poke the bear.

Here we go again.
Another title match.
I try to love you
You're the itch
I never seem to scratch.

And every time we're fine
You gotta poke the bear
I swear, I don't know why
You always gotta poke the bear.
Don't poke the bear.

(chorus)
Really, really, really, really
Are you kidding me?
You're killing me, you're killing me
Are you telling me
That this is
The way that
It's gonna be
Oh, really?
Really? REally? Really? Oh, you're killing me.

(bridge)
Can't we just keep the peace, my dear?
I don't want to fight.
Can't we just make it through one single night
Without fighting?


Written By: Mike TV
Track Name: My Bones Will Sing
I never wanted nothing
That's exactly what I got
The bills are all unpaid
And the groceries ain't been bought

But I don't mind, cause I survive on
Pretty melodies
Songs they are my sustenance
Oh, I don't need to eat.

Oh, I will sing my way out of here.
Oh, I will sing my way out of here
And when they come to look for me
My bones oh, they'll still be singing.

My hair is growing brittle
And my teeth are getting loose
My lungs are filled with fluid
And my eyes are just no use

I don't remember hunger
Oh, it seems so long ago
That I tasted something other
Than all the songs I know

Oh, it's not so long ago
that I was just like you
living as you do
Oh, f you live to sing
you gotta eat your dreams
you gotta eat your dreams
to survive

The end is getting nearer
Oh, my song will soon be through
But there will be another
Who will sing a song for you.

And don't you ever worry
That she's choking on her dreams
'Cause you gotta learn to eat 'em
If you really wanna sing


Written By: Mike TV
Track Name: Spirits In The Bottle
The spirits in the bottle, oh they've been possessing me.
But I don't need no exorcist, oh, I'll just leave 'em be
'Cause I'm getting high
Yeah, I'm getting high
On a Friday night.

The demons of the daylight well, I gotta ward them off.
So the spirits in the bottle I send marching on and on
Yeah, I'm getting high.
Oh, I'm getting high.
On a Friday night.

(chorus)
And I don't need no friends tonight
I'm gonna tie one on.
So don't you try to look for me
Don't call.

And soon enough the demons, well, they will all be gone
The spirits in the bottle drowned them all.

The spirits in the bottle, oh, they just make so much sense
And every time I take a hit, I'm shooting for the fence
Yeah I'm getting high
Oh, I'm getting high
On a Friday night.

(chorus)

(breakdown)

So, come on, spirits, come on, take me into your loving arms
There's no need for worry, yeah, you keep me safe from harm
Yeah, I'm getting high
Oh, I'm getting high
On a Friday night.

Written By: Mike TV
Track Name: We Slay Giants (feat. Allison Parnell)
He's forty feet if he's a foot
To take him down we'll be hard put
But this is what we do you see
Oh, we slay giants don't we, you and me?

Yes we do, we topple them,
We clip their knees and bash their heads
And cut those bastards down to size
We make 'em weep, We make 'em run 'n hide.

Oh, we're a mighty pair
And giants everywhere
Run in fear and piss their pants
Oh, we slay giants.

But is this one a bit too tall
He towers over one and all
Oh, maybe we should let him go
Let someone else take up the mantle.

Oh, come my love, never fear
There's never been a giant here
That you and I can't overcome
You hit him low, I'll take him from above.

So let the battle be joined
And though there will be terrible noise
And the earth will shake
And the buildings will quake
We will see
victory

Written By: Mike TV
Track Name: Working Class Poor
Sitting around, playing another chord
Writing a song 'cause that's all that I can afford now
I'm so fucking poor now.

Don't got no heat, the gas man took that from me
I cannot eat 'til I get some more money somehow
What will I do now?

And the rent is due next week.
And I can't afford to eat.
And I'm looking pretty thin.
And my ship ain't coming in.

I'm sick of rice but that's all we got tonight
A bowl of white rice, alright, and maybe some water.
Oh, they turned off our water.

Oh, I'm so fucking poor.

I don't go out, I don't try to see my friends
I can't afford to spend time with any of them
I got no money to spend.

So, here I sit, writing another song
Too bad I can't sell it to anyone
Oh, I'm gonna cry

And the rent is due next week.
And I can't afford to eat.
And I'm looking pretty thin.
And my ship ain't coming in.

I'm guess right now, I gotta play in the dark
The power is off and I don't know when I'll get it on.
I can't afford to turn it on.

Oh, I'm so fucking poor.

Hey, diddle dee, it seems perfect to me that all the world 'roud
Should get my music for free.
Oh, I don't need a single thing.
No, I don't need a single thing.

Written By: Mike TV
Track Name: Not So Good (@ Hanging Out With Myself)
There's nothing to do
There's nowhere to go
There's no one around
At least no one I know.

I'd stare at the wall
But I've seen it before
All my books have been read
Twenty-two times or more.
I think I'm sorta freaking out.
I just found bump
On the back of my head
It's probably cancer
In a month I'll be dead

Oh, jeezy c
I found another one too
And where did I get
This mysterious bruise?

I think I'm sorta freaking out.

I'm not so good at hanging out with my self
I'm not so good at hanging out with my self
I wish I could be hanging out with someone else.
I'm not so good, I'm not so good
At being alone.

What is this pain
Deep in my chest?
Is my heart gonna stop?
Should I lay down and rest?

And what did I say
To those people last night?
Should I be ashamed?
Did I act alright?

I think I'm sorta freaking out.

I wish I was, I wish I was, I wish I was
Somewhere with you.

I think that I'll try
To write me a song
It'll probably suck
But it'll move time along

I just washed all my socks
And my underwear too
Now there's only six hours
Til I getta see you.


Written By: Mike TV
Track Name: The Surrounding Darkness
I never wanted this
And now I don't know how to fix
The holes that let the water in
And I
don't have the skill, nor all the tools
to fix the holes,
The water pools around my feet
I watch the water rise.

But I look out and see
The sun as it sets for me
It's beautiful, as I take it in.
But I look out and see
The sun setting for me
It's beautiful, but not as beautiful as you.

The water now is at my chin
Too bad I never learned to swim
The cold it stings and takes my breath away.
My heart, it pounds, I want to live
My breathing hurts, the water wins
And I slip beneath the waves.

But I look out and see
The sun as it sets for me
It's beautiful, there's nothing I can do.
I look out and see
The sun setting for me.
It's beautiful, but ot as beautiful as you.

The water fills my lungs and I
Don't have the strength, I just can't fight
Into the icy depths I succumb
As I descend even deeper still
A warmth appears from inside the chill
And suddenly I don't feel numb.

So, I look out and see
Darkness, surrounding me
But I don't care. I'm thinkin of you.

Written By: Mike TV
Track Name: A Million Dollars Makes A Millionaire
The kids are in the back
Smoking crack is best with black
The widows weep for loved ones
That are never coming back
But Mr. Operator operates like a machine
And everyone is everyone it seems.

Fear is now the thing
That everyone must bring
Everyone must bring some to the party in the Spring
It's lovely in the winter
But it's better in July
Fear it takes the best of us
by rights.

And they've come for us this time.
And no one here is getting out alive.
And so we watch, amused
And someone cheers, they always cheer.
They've come for us all.
The band it plays as we're pushed against the wall.
Cigarette are lit, and someone cheers.

The stones we love to throw
Are sold in red and gold
We hurl them 'gainst the heads of the young and very old.
We're never quite as accurate as we pretend to be
And everyone is everyone it seems.

Up we go, high as a balloon
Buffeted by circumstance and old nostalgia tunes
We're gonna reach the top, everyone will all be there
A million dollars make a millionaire.

Written By: Mike TV
Track Name: Hulk Smash
Lately, I've been feeling angry.
All my life has turned to shit
I wonder what to do with it
Lately, I've been feeling angry.

Lately, I've been feeling low.
What to do I just don't know.
Lately, I've been feeling low.
I'm so tired of feeling down.
Any pick me up I want around.

Lately, I've been feeling broken.
So much shit is left unspoken.
Lately, I've been feeling broken.
There's so much I gotta say
But no one's listening anyway.

Written By: Mike TV
Track Name: Boston Bremmer
Boston worked at a book store since nineteen eighty five
He was a fan of all things Tom Robbins of whom he would often recite
"Love is the ultimate outlaw," he would declare to his two cats at night
And then he'd lay down to read by his bedside light.

There was a boy back in the 90's, a boy Boston couldn't escape
The smell of his hair as they were putting books away
Well, he remembers that smell to this day
Love is the ultimate outlaw, but Boston couldn't break any rules
So, he never said nothing and nothing made him its fool.

(Chorus)
He doesn't feel alone. Not anymore.
He's got his cats and books.
And he gives them pets and then escapes into a better world.

Boston is now so much older than he ever thought he would be
Funny how time creeps up on you, wasn't he just seventeen
And here is in that very same aisle, thinking of that boy and his hair
It's too late for regrets he's gotta get the staff outta here

(chorus)

So sweet dreams, Boston Bremmer
Tomorrow is another day.
Full of prose and promise, oh-oh.
Full of new memories to be made.

(chorus)


Written By: Mike TV
Track Name: Tilting Windmills
This is a song, I wrote yesterday
A song about nothing
To pass the time away
Oh, hey
I can't escape
These lonesome days.

These are the words, I simply wrote to fill
Another verse of nothin'
Oh, you know I'm feelin' ill
And I,
Need a little high
'Cause I've been low.

(chorus)
And there's nothing in my head
And the silence rushes in
And the breeze is cool as
I am falling.

This is a song, yet another song
So many songs, no one can sing 'em all
Oh, hell,
I might as well
Just tear it up.

So, pass the bottle round, let's put another down
Let's pick up our guitars and never put 'em down
Oh, I
Need a little high
'Cause I've been low.

Time it stops
as the penny drops
down, drops down

All thoughts pop
As the penny drops
down, and down


Written By: Mike TV
Track Name: So Damn Poor
We're never gonna win
Oh, we'll never get it right
We're never getting out
And we're barely getting by
So we're never ever gonna do another thing
That we can't afford to do.

The car's breaking down
The money's getting low
The days are speeding up
The Internet is slow
There's nothing in the world that we can do
So nothing's what we'll do.

Oh, there went our last old tired dream
The world is tough, much tougher than it seems
When you're poor, oh, so damn poor
We're so damn poor.

We cannot pay the bills
Collectors at the door
Even though we work
Forty hours 'r more.
Never have ever had a penny to our name
That someone else didn't claim.

And should we buy booze
To drown all our woe
The government says
Son, you gotta slow
Oh, don't you know that the money that you blow
Is money that belongs to us.

Written By: Mike TV
Track Name: The Rise & Rise Of The Blackstar
I can feel the sick
Collecting in my bones
The hours are shortening
And there is no one ever home.

There's sand in my shoes
I pour it out for days
The sand is black as night
and it glitters like the rain.

The angels gather round
tearing off their clothes
Never before have I wanted angels so.

And I'm holding on, yes I'm holding on so tightly
And I never want to let go.
Oh, I'm holding on so tightly
And the sun is shining brightly
And I wonder is this how it goes?

And the sky clears, and it's all cheers
As the stars sing with me.
And the band plays, oh, the band plays
And the crowds shout and scream.

Silent is the night
As brittle as old bones.
The fire is not warm
And there's no one ever home.

Crawling out the back
Through the window in my head
Someone says a word
And the heart beats blood again.


Written By: Mike TV
Track Name: Another Ordinary Day
Today is an ordinary day
In an ordinary world
With ordinary boys
Leaving ordinary girls.

Today is just another day
A day that hurts so bad
A day like all the rest
A day of heartbreak and sadness.

Oh, I don't feel it anymore
I've been inured
Oh, I've been inured.

But I don't know just what to say
I've said enough. I've said too much.

Let me run away
To you
To you.

Today is a very normal day
In a very normal world
With very normal boys
Breaking very normal girls.

Today is another broken day.
A day of hurtful things.
A day of bitter words
Another day of hating everything.

But I don't want to anymore.
I'm just so tired.
I'm so very tired.

How do I mend my broken life.
God knows I've tried.
Lord knows I've tried.


Written By: Mike TV
Track Name: I Dig The Littlest Of Things
I know that things will never be okay
Some things are broken and they stay that way
I've made my peace with this and now I pray
That I will survive.

Some things are beautiful to me alone
And in that moment, oh, they've got a glow
I'm filled with something like love, you know
And I, don't mind this life.

Oh, I dig the littlest of things.
A fresh guitar pick
Or a brand new pack of strings
The way my girl likes to play along with me.
It's the little things.

I feel much older than I ever have.
I've known more sadness than feeling glad.
But there's a strange pleasure in feeling sad
So just back off.

I think I'm doing pretty well, I guess.
Sure, my finances are in a mess.
But-I-get to hang out with my best friend
And we, we get to sing.

Let's dance the two step, though I don't know how
Let's grab our bowling balls and knock pins down
Let's watch Netflix til we both konk out
Let's eat, and drink, and sing.
It's the little things.

Written By: Mike TV
Track Name: Just Too Much
I don't give a damn what you think you gotta say
My living's hard enough without dealing with your rage
I just think I need to take a break
I need to take a break.

Seriously, man, can't we just pretend to be
The adults that we are, without the need to vent your spleen
I just think you need to take a break
You need to take a break.

(chorus)
With so much invective and narrow perspectives
Talking to you isn't fun.

So much acrimony just makes you seems phony
I'm serious, you're too fucking much.
You're just too much.

Here we go again, with another diatribe.
Fuck me in the ass, I don't think I will survive.
Jesus Christ, oh, please just kill me now.
Please just kill me now

Motherfucker, please, won't you just turn off your mouth.
Seriously please, can't you fucking cut it out.
Everything about you brings me pain.
It's always just the same.

(chorus)

(bridge)
Yes, sometimes vitriol is fun
But seriously, bro,
You gotta let it go.

Why not try simply being kind
Or opening your mind
It's not that hard
It's not that hard.

I don't give a damn what you think you gotta say
My living's hard enough without dealing with your rage
I just think I need to take a break
I need to take a break
Track Name: In A Different World
The smokes have all been smoked.
The beers have all been drained
And we remain, the last ones standing
In a sleeping world
We need for nothing now

And now we must go home
But something keeps us here
It's very clear, that we are waiting for
Something else, something we can't define.
It's time to go home.

(chorus)
Yet we linger
Here in silence.
Nothing's going on.

Pregnant pauses
Filled with meaning
Carry us along.

And we know there's never gonna be
A you and me.

The days they get away.
The days are always moving fast
At last, we don't feel nothing
Til we meet again under the same night sky.

And what we thought was dead
Was only sleeping in our hearts
We start with pleasant conversation
But the words they die, and you and I remain.
Oh, we must go, oh

In a different world,
At a different time
With a different set of circumstances.

Written By: Mike TV
Track Name: Booze
The drunken tirades.
The slamming of doors.
The things that you say
That hurt me
And hurt me some more.

Can't you be cool?

The way that you scream
And shove me away
The insults you hurl
As tomorrow becomes today.

Can't you be cool?

Oh, I
Just want
To love you
Oh, please don't make it so hard.

The fury and rage
That then turns to tears.
The weeping that then becomes
A litany of unrealized fears.

Can't you be cool?

The glass is half empty.
But it's always, always near full.
The booze is a constant that you can
Never quite rule.

Oh, I
Just want
To love you
Oh, please don't make it so hard.

Written By: Mike TV
Track Name: I'm So Fucking Happy
Gumdrops and lollipops and chocolate covered candy canes
Rainbows, and cheerios, and tootsie rolls fall like rain
I'm so hap, hap, happy, I'm so fucking happy hey
I'm so goddamn happy now, won't you go away-ay-ay?
I'm so fucking happy that I'll puke away the day
I'm so very happy that I think I'm going gay.

(chorus)
La, la, la, la are you happy too?
La, la, la, la what is wrong with you?
La, la, la, la it's another happy day.
La, la, la, la won't you come out and play
Hey, let's scare those blues away

Puppy dogs and singing frogs and unicorns riding bikes.
Sunday funnies and fluffy bunnies and everything else I like.
I'm so hap, hap, happy, I'm so happy don't you know?
I'm so goddamn happy now, won't you fucking go-oh-oh-oh
I'm so fucking happy that I'll punch you in the nose.
Electrocute your genitals until your eyeballs glow.

(chorus)

(bridge)
Baby, are you blue?

I'm so hap, hap, happy, I'm so happy I could cry.
I'm so fucking happy, I'm so happy all the ti-i-i-me.
I'm so gosh darn happy, but I'm not gonna lie.
I'm so very happy, I'm so happy I could die.


Written By: Mike TV
Track Name: Religion Of You
I got a new religion
It ain't no superstition
Oh, I'm a new believer
And I've got the faith.

And everywhere's my temple
And it's so effing simple
I love my new religion
And I just can't wait.

(chorus)
Some, they walk in the light.
And others, they live by the knife.
(repeats)
But I'm just living for you.
Living as your lover
There can be no other
Living my religion of you.
(2)
Some, they live for the coin
And others, they build or destroy
(3)
Some they give all they got
And others give much less than alot.
(4)
Some they take and they take
And others they shake til break.

I sing a halleluah
I send my love right to ya
I get down on my knees
And I worship you, dear.

I'm gonna be much better
I guess I'm like the weather
Sometimes I bring the rain
Sometimes the storms appear.

(Chorus)

I got a new religion
It ain't no science fiction
I worship at the temple
Of you, my dear.

I got a new religion
It ain't no superstition
Oh, I'm a new believer
In you, my dear.

Written By: Mike TV
Track Name: Dumb, Dumb, Dumb (Blah, Blah, Blah)
Head on collisions are sexy
But gun shots are sexier still
We can't quite follow the money
But we know it all ends in thrills

We have never been so entertained.

Liars are highly in fashion
And haters are fashiony too
Celebrate the rich for their money
Let's watch and see what they do.

We have never been so entertained.

The story goes dumb dumb dumb
blah blah blah
In high definition oh we take in it all
The heart-ache, the head-ache
The missteps, the mistakes
The woe and the vitriol
The story goes dumb dumb dumb
blah blah blah

The captains don't speak our language
The masters are making us slaves
The mothers are churning out porn stars
The fathers are doing the same

We have never been so entertained

We're trying, we're trying, we're trying uh-huh

Written By: Mike TV
Track Name: The Heart & The Head
"I think I love you more today than
I have ever loved anybody,"
She said to him while he was fast asleep.

She brushed the hair from his eyes
And wondered why she could only speak
Words of love when he was fast asleep.

(chorus)
Oh, there's something about love
That's so terrifying
Her heart wants surrender
Her head keeps denying all her love.

"I think I love you more today than
I have ever loved anybody,"
He said to her on Tuesday of last week.

She kept herself very still
And she pretended that she was asleep.
She listened to the rhythmn as he breathed.

(chorus)
Oh, there's something about love
That's so terrifying
Her heart wants surrender
Her head keeps denying all her love.

(bridge)
Oh, she knows she's far too young
To think about love, she's far too young for love.

Oh, she knows she's far too wise
To fall for silly lies
Even if they come
From the heart.


Written By: Mike TV
Track Name: Less Than Zero
Misery loves company, and company is fine
But I prefer to be alone when I find that I'm doing time.
I don't fish and I don't hunt but I do eat my kills.
I wash them down with novacaine and a big handful of pills.

We are alone every day of our lives.
Some carry flowers and others bear knives,
Don't we?

Oh, we know we all are looking pretty cool.
Let's all break the rules, rules, rules.
Light one up and pass it round.
I stood up but I'm down, down, down

If I had a number it would be much less than nil
So pass the open bottle here and hand over the pills.
My trying days are over, oh, all my tryin's done
Now I'm here to make some noise and have a little fun.

Written By: Mike TV
Track Name: Bring It On (A Song For Heidi & Curtis)
Sit down and let me tell you a story.

This is a song about two friends.
Two friends of mine, whose story now begins.

Let's go back 8 years ago
To Missoula, Montana, oh, knee deep in the snow
Oh, let's let them tell the story.

We first met doing local theatre
Putting on productions for drama connoisseurs
It began simple at first
Little conversations as we rehearsed
But things began to change
Oh, we saw in each other some things.
Oh, were we falling in love?

We would talk for hours at a time
Never had we met somebody so sublime
There were little things that proved our feelings right
Little things that we could not deny.
Oh, we began to change.
As we saw in each other new things.
Oh, we were falling in love.

So, let the world bring it on.
Through each other, oh, we are strong.
So let the world bring it on.
Bring it on.

We lived together, right from the start.
And in the beginning, oh, things were quite hard.
Our apartment had nothing,
Oh, nothing at all
And while Curtis worked, oh, Heidi did school.
But things, they never changed.
No matter how tough things became.
We had fallen in love.

And now oh, we're married.
With a house and two dogs.
And our friend, Mike TV
He can visit when he wants.
So, come sing for us


Written By: Mike TV
Track Name: Burn, Burn, Burn
Jesus Christ, oh, help me brother
Won't you heed my call?
I surprised another lover
Nailed her to the wall.

The fire's got me now.
I'm never climbing out.
The flames they burn, I'm slowly dying.
And oh,
The fire's cooked my goose
I'm never turnin' loose
The flames they burn,

I'm slowly burning
Yes, I'm burning
Oh, I'm burning now
watch me burn.

Someone save me from my folly
I've been calling out.
Some take breaks but I've been all in
From the start til now.

Written By: Mike TV
Track Name: Counting Pills
1, 2, 3, 4
I think I need a little more
5, 6, 7, 8
Don't got enough today
Alright?
I just gotta get by.

1, 2, 3, 4
Can you share a little more
I just need one or two
A couple more to see me through
Alright?
Gonna make me right.

Oh, the pills
they make my
Troubles go away
And I know nothing better
than spending all my days
Up, in the clouds
Where the sun is always out
And while I'm there, I forget
I must fall

1, 1, 1, 1
I think I need another one
Anybody got something,
Anybody, anyone?
Alright
Just to get me by.

5, 6, 7, 8
I just need to kill the pain
Anybody, anything?
Come on, baby, kill my pain. Alright?!
Gotta make me right.

Oh, can you spare
A vicadin? Or an oxycodone, maybe, baby
Oh, I got such pain
Make it go away. I'll take anything, I will.


Written By: Mike TV
Track Name: Fog
Everybody hurts
Everybody bleeds
Everybody needs someone upon
which they can lean.

Everyone gets lost.
It happens all the time.
The only thing to do is burn and hang a guiding light.

And then you wait
and hope that they return.

Oh, keep the fires lit
Oh, make those fires burn.

Written By: Mike TV
Track Name: Til You Break Down
Everything is moving to the beat of a drum
That's beating much faster than you'd ever want
And you can't keep up, it's killing you now
And the things that you do don't matter anyhow

And you break down.
Oh, you break down. 2x

The wheels are smoking and the gears are hot
And a fire breaks out more often than not
But everything's racing to the beat of a drum
A drum that's pushing, pushing everyone.

And you break down.
Oh, you break down. 2x

(bridge)
And you feel so much shame
Cause the pace, you can't sustain
You put out the fires
Reconnect the wires
And get it going again (2x in the outro)

Til it beaks down
Til you break down (til it breaks down 2nd time)
Oh you break down (oh, it breaks down 3rd time)
Yeah, you break down (yeah, yeah it breaks down 3rd time)
Alright

(end bridge)

The bosses need a little bit more from you
So they pour on the gas and whaddya do
But you pick things up, even faster now
The metal is burning and the engine's blown out

And you break down.

(bridge)

Hurry, hurry, hurry, is all they say
Oh, everybody hurries all through the day
The metal on metal is starting to melt
The gears are sparking, sparks flying about

And you break down.
Oh, you break down.
Yeah, you break down.
Oh, you break down.
Track Name: Constance Wavering
Constance hated her name.
"It's a fat girl's name," she'd complain.
Even though she was big
She didn't want to advertise.

But Connie never quite fit
So, Constance just stuck with it
Yet another life compromise

And everybody said that she could really sing.
She could really belt it out.
But she didn't like to get in front of people
Especially crowds.

But everybody said that she could really sing
Oh, she could really hit those notes.
She sang with the fury of her lonely heart, I suppose.

Oh, Constance sing, another lonely song
Driving in your car.

Constance worked in a shop
Selling coffee to off-duty cops.
And sometimes an officer would flirt with her.

And then she would go red
From her chin to the top of her head
And she'd escape to the bathroom, just to catch her breath.


Written By: Mike TV
Track Name: Let It Come Down
Everybody hurts somebody, everybody makes somebody cry
Even if you don't try.

Everybody lies a little, little lies to make it through the day
There just ain't no other way.

(chorus)
And everybody casts shadows when they're shining bright.
And the darker the shadows the brighter the light
Let it come down.
Let it come down.
Let it come down.

Everybody bleeds somebody, everybody needs a little blood
Bleedin' toughens you up.

Everybody hurts their bodies, everybody does a little harm
So don't be alarmed.

So when your tossing stones at heretics
at lunatics
Just know, that there's someone with a stone for you.

And when you're setting fire to infidels
they burn so well
Just know, the fire, oh, that pretty fire, well it's comin' for you.

Written By: Mike TV
Track Name: Food & Entertainment
The time for revolution's come and gone.
The autocrats are kicking back, loving that we don't get along.
We got it wrong.

This just ain't a struggle for our souls.
It's a struggle for our hours and who keeps control
Of 'em all.
We got it wrong.

And everyone, we think we're right,
We think we know it all.
But let me tell you
We done got it wrong.

We celebrate our ignorance, hurray.
We ignore the science, cause science has no say,
In any any way.
They got it wrong.

We're meaner than we've ever been before.
And we're just getting meaner as we settle all our scores
We love to score.
W e got it wrong.

We're dead wrong.

Written By: Mike TV
Track Name: Ticks On A Dog
Miss Susie had a hatchet
that she swung with some aplomp
She hacked away at everything
til everything was gone
She hacked away
Til everything was gone.

Little Eddie Dinker was mocked for his odd name
So he grabbed a bat and he bashed out all the brains
of everyone.
Look at everyone's brains.
The brains of everyone.
Look at everyone's brains.

Molly was a nudist, she never wore no clothes
But everybody knew she was naked under those old clothes.
Under those old clothes.


We cling to this rock
Like ticks on a dog
We scurry and worry and
shove things along.
We cling to this rock
And hope for the best
I hope for the best.
Do you hope for the best?

Stevie was a stevedore who stole many things
He never made anything but he had many rings,
they're made of gold.
They're made of solid gold.

Sally sold her seashells, two for a buck
The seashore was booming and Sally was in luck
At least for now
She was selling seashells.

Peter picked peppers, he picked them in pecks.
But people didn't want the peppers that he picked.
He picked 'em well.
But they weren't seashells.

Written By: Mike TV
Track Name: Tapeworm Of Love
I know that we've been around
But I don't wanna get you down
I only want you to smile.

But the devil, he gets into me
And suddenly all I see
Is nothing but wide-open miles.

But I've run to exhaustion
There's nowhere for me to go
I'm done with running, darlin'
Don't you know?

Oh, lover, I am stuck on you
Like bubblegum gets stuck on shoes
I'm in your hair and never climbing out.
Oh, lover, I am into you
Like subway trains
That pull into
The station when you desperately need one.

Oh, I'm in love.
Oh, I'm in love with you.

Every morning we get up
Together we're just enough
To kick ass and take all the names.

Cause waking up next to you
Is all I really wanna do
Darlin', do you feel the same?

Oh, I feel that your in me
Like a tapeworm made of love
And for that tapeworm, I thank god above.


Written By: Mike TV

If you like Get Set Go, you may also like: